BA Bazele antreprenoriatului
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

Cursul Bazele antreprenoriatului presupune  conștientizarea importanței antreprenoriatului în educație, capacitatea de utilizare a metodelor de proiectare, management și evaluare din domeniul afacerilor în sistemul de învățământ și manifestarea spiritului antreprenorial în activitatea de manager în sistemul educațional de către masteranzi.

Acest curs nu este doar despre cum să pornești o afacere. Este o călătorie de explorare a mentalității antreprenoriale, a acelor trăsături și abilități care vă vor permite să navigați prin incertitudine, să transformați ideile în realitate și să rezolvați provocări complexe.

Totodată, această ofertă educațională nu este doar o colecție de teorii, ci un curs practic, plin de exerciții, studii de caz și provocări care vă vor încuraja să aplicați imediat conceptele învățate. Vă invităm să fiți deschiși, curioși și gata să vă asumați rolul de pionieri ai inovației educaționale. Prin dezvoltarea și aplicarea unei mentalități antreprenoriale, veți contribui nu doar la modernizarea școlii dumneavoastră, ci veți forma și generații de elevi pregătiți să creeze, să inoveze și să prospere într-o lume în continuă schimbare.

P_M Psihologia manageriala
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

Psihologia managerială reprezintă o ştiinţă specializată în studiul problematicii psihologiei managementului educațional și managerului. Ea are menirea să formeze la masteranzi atitudini pozitive față de cunoașterea particularităților și aspectelor psihologice esențiale privind activitatea managerului școlar și managerilor din multiplele instituții cu caracter educațional; să asigure achiziţionarea cunoştinţelor și competențelor privind particularităţile constituirii și menţinerii unui management eficient atât în cadrul unitățălor de învățământ, cât și în activitatea instituțiilor preocupate de antreprenoriatul educațional.

SE_C2_MIAE Managementul resurselor umane
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

Unitatea de curs Managementul resurselor umane se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop asigurarea, dezvoltarea, motivarea şi menţinerea resurselor umane în cadrul organizaţiei în vederea realizării cu eficienţă maximă a obiectivelor acesteia şi satisfacerii nevoilor angajaţilor. Programul răspunde schimbărilor intervenite în domeniul managementului educaţional, fiind util participanţilor pentru dobândirea unor abilităţi în dezvoltarea unui management eficient, corespunzător nevoilor economice şi sociale ale şcolii. În acest curs sunt prezentate definiţii, principii, metode şi tehnici de management al resurselor umane grupate pe activităţile specifice domeniului educational.

ANDR ANDRAGOGIA
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

Cursul de Andragogie   are ca scop formarea competențelor teoretice și practice privind educația adulților. El abordează:

  • conceptele fundamentale și principiile andragogiei;

  • particularitățile învățării la adulți și motivația acestora;

  • metode și strategii specifice de instruire a adulților;

  • rolul formatorului și managementul procesului educațional andragogic;

  • evaluarea și autoevaluarea în educația adulților;

  • politicile și cadrul instituțional al educației permanente.

În esență, cursul îi pregătește pe masteranzi să proiecteze, să organizeze și să evalueze eficient activități de formare destinate adulților, în diverse contexte educaționale și profesionale.

PLDC Protecția legală a drepturilor copilului
Managementul inovării și antreprenoriat educațional
uCursul conține o expunere succintă a celor mai importante aspecte privind protecția drepturilor copilului.
uÎn context, sunt  caracterizate drepturile și libertățle civile fundamentale ale copilului. Cursul are ca scop formarea competențelor profesionale necesare integrării în câmpul muncii a viitorilor specialiști prin cunoașterea, înțelegerea, acceptarea  și aderarea la valorile drepturilor omului, care ii vor motiva anumite comportamente.
Mproiectelor Managementul proiectelor
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

 

Managementul proiectelor constă în aplicarea cunoștințelor, capacităților, instrumentelor și tehnicilor specifice pentru activitățile unui proiect, care au obiective, scopuri și cerințe definite, referitoare la timp, costuri, calitate și parametri de performanță, activități considerate ca importante și adecvate pentru sistemul educațional.

  Prin studierea unităţii de curs „Managementul proiectelor”, masteranzii obţin un
sistem de competenţe necesare pentru a elabora şi implementa eficace o propunere
relevantă şi atractivă de proiect, fapt ce va contribui la transferul de cunoştinţe şi
abilităţi spre funcţiile manageriale realizate în ansamblul lor la diverse nivele de
conducere, la aplicarea sistemică a managementului bazat pe proiecte atât la etapa
planificării strategice, cât şi a monitorizării implementării strategiilor. 

 

BAZ. A.E. BAZELE ANTREPRENORIATULUI EDUCAȚIONAL
Managementul inovării și antreprenoriat educațional

     Modulul Bazele antreprenoriatului educațional prevede 50 ore contact direct cu masteranzii și 130 ore individual (5 credite) și presupune  conştientizarea importanţei antreprenoriatului în educaţie,capacitatea de utilizare a metodelor de proiectare, management şi evaluare din domeniul afacerilor în sistemul de învăţământ și manifestarea spiritului antreprenorial în activitatea de manager în sistemul educaţional de către masteranzi. 

Antreprenoriatul în educaţie este asociat cu anumite roluri şi comportamente individuale. Întreprinzătorul din domeniul educaţional este definit drept “persoana care a investit timp, energie şi capital pentru a crea, dezvolta şi promova un program, un bun (produs), serviciu sau tehnologie menite să potenţeze învăţarea”.

            Aceştea pot fi dezvoltatori sau editori de produse şi material educaţional, furnizori de servicii educaţionale, consultanţă educaţională, organizatori de şcoli independednte, de magazine care oferă produse educaţionale. Cei care au lucrat în sistemul formal de educaţie, au decis să iasă din sistem pentru a-şi realiza ideile şi împlini dorinţele. Există însă şi înreprinzători în interiorul sistemului de educaţie, aceştea sunt antreprenorii, care caută să provoace o schimbare în sistemul public de educaţie acţionând din interiorul acestuia având o viziune nouă asupra a ceea ce trebuie să fie sistemul educaţional pentru a fi mai bun. Aceasta este valoarea lor deosebită, întâlnită la toţi întreprinzătorii din domeniul educaţional.