LOGO UPSCI.P. Universitatea Pedagogică de Stat ”Ion Creangă” din Chișinău

Programul de master profesional în științe ale educației la distanță 

MANAGEMENT EDUCAȚIONAL - 120 credite

      Programul de master profesional în științe ale educației MANAGEMENT EDUCAȚIONAL se adresează persoanelor care doresc să însușească și să aplice știința și arta de a conduce în practicile educaționale, devenind astfel, promotori activi ai politicilor educaționale în contemporanietate, și se axează pe continuitatea formării profesionale în domeniul managementului educațional. Scopul programului este orientat spre formarea profesională a managerilor în educație care să profileze un nou tip de manager/lider, competent, creator și responsabil, capabil să promoveze un management educațional autentic și real, de calitate, racordat la tendințele moderne ale managementului și contextul aderării R. Moldova la UE. 

HM ME

PROGRAMUL DE MASTER PROFESIONAL – MANAGEMENT EDUCAȚIONAL (descriere generală)
REGULAMENT PRIVIND ELABORAREA ŞI SUSŢINEREA TEZELOR DE MAŞTER ÎN CADRUL UNIVERSITĂŢII PEDAGOGICE DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIŞINĂU
GHID PENTRU ELABORAREA ŞI SUSŢINEREA TEZELOR DE MASTER
REGULAMENT PRIVIND PREVENIREA PLAGIATULUI ÎN CADRUL UNIVERSITĂŢII PEDAGOGICE DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIŞINĂU
REGULAMENT PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA STAGIILOR DE PRACTICĂ
REGULAMENTUL PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚILOR DREGULAMENTUL PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚILOR DIDACTICE LA FORMA DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR LA DISTANȚĂ LA UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT ”ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU
PECL-N Politici educaţionale și cadrul legislativ-normativ, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Politici educaţionale și cadrul legislativ-normativ (PECLN) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop reflectarea aspectelelor de renovare conceptuală, teleologică, curriculară, metodologică, tehnologică a învățământului în actualitate din perspectiva formarii/dezvoltarii competențelor și a conceptului asigurării calității educației, oportunității edificării și compatibilizării sistemului educațional la cerințele societății democratice bazată pe cunoaștere și informatizare, tendințele moderne din educație. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.

BMEd Bazele Managementului Educațional, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Bazele managementului educațional (BMEd) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop conceptualizarea ideilor, conceptelor managementului educațional, specificarea esenței teoriilor conducerii și a paradigmelor managementului, înclusiv a paradigmei managementului educațional din perspectiva democratică. În această perspectivă, se formează competențe generale și specifice pe domeniile de aplicare a managementului cu respectarea principiilor și folosirea funcțiilor managementului educațional, abordarea sistemică, procesuală, situațională și praxiologică a conducerii, dezvoltarea organizațională a școlii. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.

MDOȘP/PE Managementul dezvoltării organizației școlare și a parteneriatelor/proiectelor educaționale, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul Managementul dezvoltării organizației școlare și a parteneriatelor/ proiectelor educaționale (MDOȘP/PE) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop formarea de competențe de conducere a organizației școlare în condițiile schimbării și abordării școlii ca organizație din perspectivă sistemică, procesuală, situațională, praxiologică și de implicare/participare a tuturor actorilor educaționali. În context, se accentuează oportunitatea parteneriatelor educaționale, valențele acestora în creșterea performanțelor individuale și organizaționale. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.
MSIIE Managementul Schimbării și inovării în instituțiile educaționale, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Managementul Schimbării și inovării în instituțiile educaționale (MSIIE) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop elucidarea schimbării ca factor social determinant în evoluția domeniului socio-feducațional, formarea competențelor specifice privind realizarea schimbării la nivel individual și organizational, conștientizarea semnificațiilor managementului schimbarii în contextul transformărilor din învățământ, formarea abilităților de implementare a schimbăriii în educație și management. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.

MRUIE Managementul resurselor umane în instituțiile educaționale, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Managementul resurselor umane în instituțiile educaționale (MRUIE) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop de a dezvolta competențe specifice la managerii în educație privind ansamblul activitaților necesare pentru asigurarea, dezvoltarea, motivarea și consolidarea resurselor umane în cadrul organizației în vederea realizarii cu eficiență maximă a obiectivelor acesteia și satisfacerii nevoilor angajaților, obținerea de performanțe, succes la nivel individual și organizational. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.

MCESC Managementul comunicării eficiente și soluționării conflictelor, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul Managementul comunicării eficiente și soluționării conflictelor (MCESC) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop elucidarea semnificațiilor managementului comunicării în școală, dezvoltarea competențelor de comunicare managerială/didactică, specificarea condițiilor de comunicare eficientă și de soluționare a conflictelor,  Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.
MC-DMERTMD Metodologia de cercetare-dezvoltare în managementul educațional și a realizării tezei de master în domeniu, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Metodologia de cercetare-dezvoltare în managementul educațional și a realizării tezei de master în domeniu (MC-DMERTMD) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop formarea competenţelor de cercetare în domeniu și de elaborare a tezei de master. Investigarea aspectelor teoretice, metodologice şi aplicative ale domeniului, va contribui la formarea unei culturi generale de cercetare a masteranzilor, creând posibilități de interpretare științifică a diverselor subiecte problematizante și elaborarea de strategii, în vederea optimizării resurselor domeniului. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.

MCBFC Managementul curriculumului bazat pe formarea de competenţe, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Managementul curriculumului bazat pe formarea de competenţe (MCBFC) se încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop formarea/ dezvoltarea de capacități și competențe privind proiectarea curriculumului la decizia școlii în perspectiva competențelor, formarea de competențe specifice în domeniul vizat, de gestionare eficientă a procesului de învățământ, monitorizare și evaluare din perspectiva asigurării calității educației. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.

MIITME Managementul Instruirii și Implementării Tehnologiilor Moderne în Educație, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul/Cursul Managementul Instruirii și Implementării Tehnologiilor Moderne în Educație (MIITMEse încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop formarea la managerii din educație a competenţelor de utilizare a NTIC, de creare a platformei e-educație în școală și organizării învățării online, și de inițiere și implementare a inovaţiilor din domeniul tehnologic, utilizarea strategiilor didactice flexibile și a softurilor educaționale în vederea creşterii motivaţiei pentru studii, calității educației și a actului de conducere a unității școlare utilizând NTIC ca resurse cu valențe educaționale și formative în activitatea de conducere și predare-învățare-evaluare. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.

MCEdu Managementul calității în educație. 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Managementul calității în educație (MCEduse încadrează în categoria unităților de curs fundamentale, dezvoltate și adaptate domeniului de formare profesională. Are ca scop conceptualizarea și înțelegerea semnificațiilor calității în educație și a managementului calității, strategiilor și sistemelor de asigurare a calității, formarea abilităților de proiectare, monitorizare și evaluare a sistemului calității în școală. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs fundamentale și de specialitate precum și în cadrul stagiului de practică.

MDIESC Managementul decizional în instituțiile educaționale și stilurile de conducere, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul/Cursul Managementul decizional în instituțiile educaționale și stilurile de conducere (MDIESC) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop conceptualizarea deciziei ca instrument de exercitare a managementului în perspectiva schimbărilor socio-educaționale, determinarea metodologiei acțiunilor necesare de a fi întreprinse întru eficientizarea activității școlii, formarea de competențe specifice actului deczional, crearea sistemului informational și decisional din școală, formarea competenței decizionale. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.
MSD/EPE Managementul serviciilor de diagnoză/evaluare psihopedagogică a elevilor, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul Managementul serviciilor de diagnoză/evaluare psihopedagogică a elevilor (MSD/EPE) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop dezvoltarea unor competențe specifice privind studierea psihopedagogică a elevilor, a caracteristicilor personale și trăsăturilor de personalitate, intelectuale, prin aplicarea diverselor metode de diagnosticare întru determinarea intereselor, aptitudinilor, stilurilor de învățare, motivarării învățări/performanței, identificării cauzelor insuccesului școlar și de strategii posibile de dezvoltare a reușitei/succesului. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.
SMGȘ Strategii de management al grupului școlar, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul Strategii de management al grupului școlar (SMGȘ) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop studierea  interacțiunii grupului de elevi, formarea de competențe specifice privind managementul clasei de elevi (concept, dimensiuni, principii, funcții, organizare, comunicare),crearea condițiilor  optime de învățare, prevenirea stresului și soluționarea conflictelor.  În această perspectivă se prevde o abordare sistemică, procesuală, praxiologică a managementului clasei, de conceptualizare a unor strategii moderne de învățare/instruire în clasa de elevi, formarea de personalitți integre. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.
MFIE Managementul financiar în instituțiile educaționale, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Managementul financiar în instituțiile educaționale (MFIE) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop de a contribui eficient la dezvoltarea abilităților în domeniul gestiunii resurselor financiare a cadrelor didactice și manageriale, în contextul optimizării costurilor implicate, gestiunii pe bază de performanță și calitate, precum și a dezvoltării strategice a instituțiilor de învățământ. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.

MgP Managementul performanțelor, 150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027
Modulul Managementul performanțelor (MP) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop elucidarea relației competență-performanță, specificarea performanței individuale, de grup, organizaționale, motivației performanței, determinarea semnificațiilor managementului performanței, condițiilor  pentru obținerea performanței. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.
S-MDPE/C Self-Management și deontologie profesională în educație/conducere -150 ore, 5 credite
Grupa academică 2024-2027

Modulul Self-Managementul și deontologie profesională în educație/conducere (S-MDPE/C) se încadrează în seria unităților de curs de specialitate. Are ca scop dezvoltarea personală ca lider, manifestându-se în acest rol prin exercitarea unor funcții de conducere, precum și în procesul de instruire în calitate de cadru didactic, de dezvoltare a capacităților, competențelor specifice de gestiune a timpului, ședințelor, soluționării conflictelor, obținere a eficienței individuale. Rezultatele învățării urmează a fi concretizate și dezvoltate în cadrul unităților de curs/modulelor de specialitate care vizează managementul educațional și în cadrul stagiului de practică.