Diagnosticul psiho-logopedic Se încadrează în categoria unităților de curs de specialitate a domeniului de formare profesională 0111 ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI. Are ca scop acumularea cunoștințelor și formarea abilităților și competențelor de bază ce permit abordarea din perspectivă științifică a programului de master Logopedia, cu focalizare pe subiecții educației. Rezultatele învățării urmează a fi valorificate în cadrul tuturor unităților de curs de specialitate precum și în cadrul stagiilor de practică.
Cursul Diagnostic psiho-logopedic include principii şi metodologii generale şi specifice de organizare a diagnosticului psiho-logopedic, se înscrie reuşit printre disciplinele de studii de specialitate în cadrul programului respectiv de master. Ea stă la baza formării competenţelor specialiștilor în domeniul ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI -Logopedie; corelează optimal cu celelalte cursuri din program, cât şi cu stagiul de practică logopedica. Acest curs contribuie la pregătirea de specialitate prin formarea competenţelor de diagnostic logopedic. Diagnosticul tulburărilor de limbaj se integrează tabloului dezvoltării psihice generale a copilului precum şi interdependenţei cu mediul social în care acesta trăieşte. Cu cât dezordinile limbajului suni mai grave (disartria, alalia, dislalia polimorfă, logonevroza, disgrafia reală etc.), cu atât mai mult trebuie să ne intereseze investigarea tuturor laturilor personalităţii.